We wrześniu zorganizowaliśmy obchody Europejskiego Dnia Języków w powiązaniu z prowadzonym projektem, zorganizowano audycję na temat projektu, przygotowano wygląd gabloty projektowej, zostały przygotowane dyplomy i drobne upominki. Uczniowie zostali zaangażowani w opracowanie logo projektu, wpłynęło 10 propozycji, uczniowie wybrali najlepsze logo, które stanęło do konkursu z logotypami naszych partnerów. Przygotowując się do mobilności partnerów w naszej szkole, uczniowie zaangażowali się w przygotowanie wizyty, opracowaniu prezentacji o szkole, szkolnictwie w Polsce, brali udział w aktywnościach zaproponowanych naszym partnerom. Podczas spotkania odbyły się działania zaplanowane w projekcie, tj. spotkanie w szkole – spotkanie z nauczycielami, uczniami, zwiedzanie szkoły; krótkie prezentacje ,,co mogę powiedzieć o sobie”, prezentacje dot. systemów szkolnictwa w krajach partnerskich, szkół, wprowadzenie do tutoringu wychowawczego – prezentacja ,,Tutoring at school”, opracowanie przygotowane w języku angielskim ,,Tutoring w szkole”, warsztaty, ćwiczenia, certyfikaty tutorskie, kwestionariusz wielorakiej inteligencji,opowiadanie ,,Giving tree”, Assessment of its own characteristics and skills as tutor, materiały drukowane, plakat wykonany przez ucznia biorącego udział w tutoringu, potwierdzenie dokumentu mobilności – Europass Mobilność. Zorganizowane zostaje spotkanie z wydziałem oświaty organu prowadzącego – na spotkanie udaje zaprosić się TV lokalną, gazetę Przemiany i radio PLUS oraz Radio Gniezno. Przygotowany i promowany zostaje filmik z pobytu w Polsce.
W grudniu wytypowana została grupa uczniów na wyjazd do Portugalii, utworzona zostaje grupa rezerwowa. Uczniowie biorą udział w dodatkowych lekcjach z języka angielskiego. Opracowano wygląd koszulek projektowych dla uczestników. Przed wyjazdem uczniowie klas technikum biorą udział w przygotowanej przez uczniów ankiecie dotyczącej zwyczajów żywieniowych nastolatków, opracowane zostają wyniki ankiety i przygotowane prezentacje. Przed wyjazdem opracowane zostają materiały dla rodziców informujące o dokładnym pobycie, kontakcie z opiekunami, opisem działań na miejscu, jednocześnie zbieramy informacje od rodziców na temat wyjeżdżających dzieci (przyjmowane leki, przebyte choroby. Podczas mobilności w Portugalii zostaje zorganizowane spotkanie z nauczycielami, uczniami szkoły w Albufeira, zwiedzanie szkół, prezentacje każdej szkoły partnerskiej dotyczące ,,Food habits”, warsztaty ,,healthy breakfasts”, udział w fizycznych, biologicznych i chemicznych eksperymentach prowadzonych przez młodzież w klasach elementarnych, warsztaty rozwijające kreatywność i chęć rywalizacji podczas ,, Making water rockets”, udział w tworzeniu własnych zdrowych koktajli podczas pedałowania na rowerze (połączenie i prowokacja do ruchu w celu przygotowania własnego smoothie) - ,,Smoothies with heart”, wizyta i zwiedzanie starego młyna Moinho do leitão, udział w warsztatach ,, Making bread”, zwiedzanie muzeum gazet, udział w warsztatach ,,stuffed figs and fig stars”, wspólne aktywności i rozgrywki sportowe, udział w warsztatach ,, healthy snacks”, otrzymanie certyfikatów. Po mobilności przygotowano relację w gablocie projektowej, zorganizowano audycję, uczniowie wygenerowali Europass Językowy. Przygotowany i promowany zostaje filmik z pobytu w Portugalii. W lutym wytypowana zostaje druga grupa uczniów i grupa rezerwowa na wyjazd do Hiszpanii. Uczniowie biorą udział w dodatkowych lekcjach z języka angielskiego. 25 lutego organizujemy w szkole warsztaty dla nauczycieli z powiatu gnieźnieńskiego dot. narzędzi informatycznych, wprowadzenie do programu eTwinning, przykłady dobrych praktyk w realizacji projektów eTwinning, narzędzia eTwinning – platforma TwinSpace trenera, Inne narzędzia przydatne w realizacji projektów eTwinning prowadzone przez trenera warsztatów komputerowych, ambasador programu eTwinning w województwie wielkopolskim - Barbara Maciejewska-N’sir, otrzymanie certyfikatów. Podczas spotkania promujemy nasz projekt. W lutym promujemy szkołę na Targach Edukacyjnych, przygotowujemy wygląd ścianki reklamowej szkoły i projektu Erasmus+. Na Drzwi Otwarte szkoły, które mają się odbyć w kwietniu planujemy Festiwal Kreatywności, który zaplanowaliśmy w projekcie, zapraszając do udziału szkoły podstawowe z powiatu.
17 marca następuje decyzja o zawieszeniu zajęć w szkole, tym samym, odwołana zostaje mobilność do Hiszpanii.
Z tego tytułu poniesiono wydatki związane z zakupem artykułów papierniczych, tuszu do drukarki, zamówieniem naklejek z folii z nacięciem logo, zakupiono koszulki projektowe z logo projektu, logotypem Erasmus+ i nazwą szkoły (50 szt), opłacono usługi fotograficzne, zakupiono gablotę magnetyczną do prezentacji aktualności z projektu na terenie szkoły, zakupiono kartę pamięci Micro SD Ultra do aparatu fotograficznego oraz statyw CAMROCK TA30 TITANIUM, znaczki na listy i kartki, mapę laminowaną Europy do gabloty, ściankę reklamową z logo Erasmus+, rollupy i banery informujące o projekcie, wydrukowano materiały dla każdego z partnerów uczestniczących w mobilności w Polsce, certyfikaty, Europassy, pokryto koszty związane z umową- zleceniem dla koordynatora projektu, księgowej szkoły oraz nauczyciela języka angielskiego prowadzącej dodatkowe zajęcia z języka dla grup uczestniczących w mobilnościach.
Dokonano zakupu drukarki 3D do zastosowania podczas zajęć rozwijających kreatywność w technikum budownictwa, umożliwiającej projektowanie brył, zakupiono drona, obsługiwanego przez uczniów, antyramy do przygotowania wystawy dotyczącej realizacji projektu i prezentującego możliwości uczenia się przez cale życie. W czerwcu 2022 przygotowano festiwal kreatywności, na którym prezentowana była wystawa, uczniowie brali udział w aktywnościach przygotowanych przez nauczycieli i uczniów, zakupiono również sprzęt do wykorzystywania na zajęciach technikum budowlanego, umożliwiającego naukę w terenie oraz przybory kreślarskie magnetyczne pozwalające na ćwiczenia na tablicy.